Piłkarska Akademia Mistrzów
Dariusz Sztylka & Krzysztof Wołczek

Co powinien jeść młody piłkarz?

?️ Ż??????? ?????????, ????? ?? ??ść ????? ?????????? ? ?????? ?️‍♀️⚽?

Na wstępie chcemy podkreślić, że odpowiednie odżywianie i nawadnianie to duża część sportowego sukcesu. Warto o to dbać.

Jeśli zjem dobry posiłek, przed treningiem, będę bardziej efektywny i zrobię większy postęp. ?

Zapraszamy, do naszych wskazówek ??.

?? ????? ??ść ? ??????

1️⃣ ? Węglowodany: Zjedz posiłek zawierający węglowodany 1-2 godziny przed treningiem. To mogą być pełnoziarniste makarony, ryż, chleb razowy – dostarczą Ci energii na cały trening.

2️⃣ ? Białko: mięso z drobiu, shake proteinowy, jogurt, białkowy lub tofu to doskonałe źródła białka. Pomogą one w odbudowie mięśni po treningu.

3️⃣ ? Owoce: Banany są świetnym wyborem, zawierają potas i węglowodany, które pomagają uniknąć skurczów mięśni. Idealnie na przekąskę przedtreningową.

4️⃣ ? Nawodnienie: Pamiętaj o piciu wody przed treningiem. Unikaj słodzonych napojów energetycznych. Polecamy również domowe izotoniki: miód+ cytryna i woda.

5️⃣ Unikaj jedzenia tłustego i ciężkostrawnego przed treningiem. Skup się na lekkich, łatwo strawnych posiłkach.

6️⃣ ? Warzywa: Świeże warzywa dostarczają cennych witamin i minerałów. Mogą być świetnym dodatkiem do Twojego posiłku, a także przekąską przed treningiem lub zaraz po.

7️⃣ Unikaj jedzenia na ostatnią chwilę. Zjedz posiłek około 1-2 godziny przed treningiem. Jeśli nie masz takiej możliwości, zjedz mniejszy posiłek przed, natomiast większy po treningu.⚽️

Dziękujemy za uwagę, dużo zdroweeego odżywiania ??⚽️